(ACN / Redacció) El Mercat de la Boqueria de Barcelona ha acollit aquest dijous una prova pilot per introduir l’ús d’ulleres de realitat virtual al petit comerç. La iniciativa, creada per Parlem, Cellnex i Red.es, està pensada per fer que els clients vegin els productes des de casa seva mentre a la parada, un assistent personal de compres o el mateix botiguer els mostra els aliments amb un mòbil.
Tot i que amb aquests mecanisme es perd la possibilitat d’olorar o tocar, gràcies a la tecnologia 5G i a la intel·ligència artificial el comprador pot veure en temps real altres atributs del producte com el preu o les seves característiques. “La idea és desenvolupar el producte i llançar-lo comercialment en uns dos anys”, ha explicat el president de Parlem, Ernest Pérez-Mas.
El projecte Pilot 5G Catalunya
Aquest és el primer dels set casos d’ús previstos al projecte Pilot 5G Catalunya, que va ser adjudicat per Red.es —entitat pública empresarial adscrita al Ministeri d’Afers Econòmics i Transformació Digital, a través de la Secretaria d’Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial— a una UTE de vuit empreses tecnològiques. Està formada per Cellnex Telecom, Grup MASMOVIL, Parlem Telecom, l’empresa especialitzada en realitat augmentada per a la indústria, Aumenta Solutions; la ingenyeria Atos, la consultora Nae, la tecnològica Lenovo i l’empresa emergent Nearby Computing —”spin-off” del Barcelona Supercomputing Center.