De lluny no impressiona gaire. Ara bé, a mesura que s'ha anat apropant a port, ha anat quedant clar que l'MSC London no és un vaixell de càrrega més. De fet, mai abans una embarcació tan gran no havia atracat a la ciutat. Fa gairebé 400 metres d'eslora i 54 de mànega. Si el poséssim vertical, superaria fins i tot l'alçària de l'Empire State de Nova York. Cada vegada serà més habitual veure vaixells de càrrega d'aquesta mida a Barcelona. Les companyies navilieres han modificat la seva estratègia i ara opten per construir vaixells més i més grans i, en canvi, reduir el nombre d'escales. SIXTE CAMBRA, president del Port de Barcelona "Un vaixell fa el servei que abans feien diversos vaixells i, per tant, es podien dividir les operacions. En el moment que es concentra la dimensió del vaixell, lògicament implicarà que els mateixos volums de càrrega s'hauran de concentrar en menys escales." El port de Barcelona s'ha transformat els últims anys per rebre vaixells de grans dimensions. L'MSC London és dels més grans del món. Avui ha arribat mig buit però té una capacitat enorme, de 16.600 contenidors. La càrrega, que prové sobretot d'Àsia, s'ha anat descarregant a diversos ports del Mediterrani, des d'on es distribueix via transport ferroviari o per carretera. L'MSC London s'estarà ben poques hores a Barcelona. De fet, està previst que marxi cap a València aquesta matinada tan bon punt hagi descarregat vora un miler de contenidors i n'hagi carregat uns 600 més.
L’MSC London ha atracat a la terminal Barcelona Europe South Terminal pels volts de les 19 h. Un cop al port barceloní, ha iniciat operacions de càrrega i descàrrega. El portacontenidors ha arribat procedent del port francès Fos-sur-Mer.
El buc pot transportar més de 16.600 TEU, la unitat equivalent a un contenidor de 20 peus. L’MSC London té una eslora de 399 metres i 54 d’amplada. Les xifres d’aquest vaixell superen les de l’MSC Beryl, el portacontenidors més gran que havia rebut fins ara el port. Va fer-hi escala el novembre de 2010 i tenia capacitat per a 13.000 contenidors.
Tot i que és la nau de càrrega més gran que ha atracat mai al port barceloní, la mateixa naviliera en té de més grans, l’MSC Oscar i l’MSC Oliver.