La Copa Amèrica plega veles i arriba el moment de fer balanç. A la Barceloneta, un dels centres neuràlgics de la competició, comerciants i restauradors coincideixen a l’hora de valorar l’impacte de les regates a la caixa dels seus establiments i asseguren que aquesta ha estat una de les pitjors temporades dels últims anys. Des de l’associació de comerciants del barri apunten també que les xifres de visitants queden lluny de les que aconsegueix un partit de Champions, per exemple.

“L’impacte ha estat zero”

El president de l’Agrupació de Comerciants i Industrials de la Barceloneta, Sergi Farré, és contundent a l’hora d’afirmar que l’impacte de la Copa Amèrica “ha estat zero”. “L’estiu, pel que he pogut parlar amb altres restaurants, ha estat un dels pitjors que hem viscut a la ciutat els últims anys“, conclou Farré. Una sensació semblant a la que tenen els paradistes de Palau de Mar, que treballen de març a novembre: “Hem venut menys que l’any passat”, explica Ángeles García.

La poca afluència de visitants també s’ha vist reflectida en la gestió del trànsit al barri mariner. Quan va començar la Copa Amèrica es va establir un sistema d’acreditacions per accedir en cotxe als carrers de la Barceloneta, però finalment no ha calgut activar-lo en els dos mesos que ha durat l’esdeveniment.

Copa America comerços Barceloneta

Menys impacte de l’esperat per l’Ajuntament

L’Ajuntament de Barcelona ha qualificat d’èxit la celebració de la Copa Amèrica, tot i que en una entrevista al programa Copa Amèrica 360, el tinent d’alcalde d’economia, Jordi Valls, ha admès que l’impacte econòmic i la xifra de visitants estan una mica per sota del previst. No obstant això, Valls ha insistit que l’esdeveniment ha ajudat a consolidar internacionalment la marca Barcelona.