La Copa Amèrica ha finalitzat amb el triomf de l’Emirates Team New Zealand i amb un impacte econòmic inferior al que s’esperava, especialment als comerços i restaurants de la Barceloneta. Els allotjaments turístics del barri mariner tenen una ocupació superior al 90 %, una xifra que es redueix lleugerament fins al 89 % al conjunt de la ciutat, segons Booking. Segons apunta el director del portal de reserves, Toni Raurich, són dades poc habituals en aquesta època a la ciutat, tot i això els hotels no han penjat el cartell de complet com sí que ho fan durant el Mobile World Congress o el Primavera Sound.

Arribada de seguidors esglaonada

Raurich atribueix aquesta ocupació propera al 90 % a la durada de la competició de vela. A diferència d’altres esdeveniments, que es concentren en dos o tres dies, la Copa Amèrica va començar al setembre i s’ha allargat pràcticament tot el mes d’octubre. Un fet que ha fet que els seguidors arribin a la ciutat de forma més esglaonada. Tot i això, des de Booking, fan un balanç positiu de la competició i demanen a l’Ajuntament de Barcelona que treballi per repetir-la.

Sense impacte als preus dels allotjaments

L’ocupació hotelera no ha repercutit en el preu dels allotjaments turístics, com sí que ho fan el Mobile World Congress o el Gran Premi de Fórmula 1. Pel que fa al tipus de reserva, els seguidors de la Copa Amèrica han optat per apartaments grans i amb un alt valor i pels hotels de quatre i cinc estrelles. La resta d’allotjaments, segons el portal de reserves, no han notat l’impacte de la competició.