L’Assemblea de Barris pel Decreixement Turístic és qui va alertar de la presència dels quads pels carrers de Barcelona. Al mes de juliol ja van tocar el crostó a l’Ajuntament a través de les xarxes socials i ara lamenten que al consistori li sembli bé i que no es plantegi restringir-los. Dani Pardo, membre de l’entitat, explica que “tenim una ciutat absolutament venuda als mercats turístics pel seu govern municipal que beneficia a l’empresariat a costa de les condicions de vida de la gent”. Pardo afegeix també que és comprensible perquè és “l’opinió d’un Ajuntament proexplotació turística de la ciutat“.
Més contaminació i més problemes de mobilitat i laborals
Des de l’Assemblea expliquen que la gent amb qui han parlat queda horroritzada de veure que aquests vehicles estiguin dins de la ciutat i destaquen que “aquest tipus de visita per la ciutat té més a veure amb un safari que no pas amb una visita turística“. A més, consideren que aquestes rutes són una conseqüència més del grau d’explotació turística de la ciutat, que és el problema de fons. “El model turístic de Barcelona fa que qualsevol d’aquestes ocurrències tingui sortida al mercat turístic perquè està absolutament sobredimensionat” i, continua, “la conseqüència final que té això és l’expulsió de la gent, més problemes de mobilitat i laborals, així com la contaminació i el canvi climàtic.
Desconfien de la proposta d’eliminar els pisos turístics el 2028
En una entrevista al betevé directe, Pardo també ha destacat que des de l’Assemblea “desconfien enormement” del propòsit d’eliminar els pisos turístics al 2028. “És només un anunci per d’aquí a cinc anys, però els problemes i la manca d’habitatge assequible són avui i no hi ha ni tan sols un esborrany de normativa, ni de decret d’alcaldia”. Respecte a l’augment de la fiscalitat, des de l’Assemblea creuen que és una mesura que permet recaptar més diners, però que no redueix l’explotació turística de la ciutat i que no s’ha explicat tampoc qui decidirà la gestió d’aquests diners i amb quins criteris.