estafa allotjaments turistics consells

Amb l’increment de plataformes digitals que es dediquen a fer reserves turístiques, s’hi suma també l’augment d’intents d’estafa relacionats amb aquest servei. Des de l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya es recomana als usuaris estar ben informats per prevenir situacions de frau. Hi ha diversos tipus d’estafa: des de publicar allotjaments que no existeixen, passant per immobles que estan en unes condicions no desitjades.

L’Agència de Ciberseguretat de Catalunya dona una sèrie de recomanacions per no caure en enganys durant les vacances.

Consells per evitar estafes en allotjaments turístics

Revisar opinions prèvies

Un pas important és revisar i trobar opinions i referències d’altres usuaris sobre l’allotjament i el perfil de l’amfitrió, així com comprovar que el servei està verificat i que té bona reputació.

Atenció a les condicions del contracte

També cal fixar-se bé en les condicions del contracte: llegeix quines garanties de cancel·lació hi ha i comprova que no hi hagi clàusules abusives o que puguin resultar perjudicials.

Demana la documentació per verificar la llicència

Per assegurar que l’allotjament té la llicència i les autoritzacions necessàries, demana la documentació que permet accedir a aquesta informació.

Connexió directa amb l’amfitrió

Estableix una comunicació directa amb l’amfitrió per resoldre dubtes abans de la reserva. Si la persona esquiva preguntes raonables o planteja condicions diferents a la del portal d’anuncis és un senyal clar per descartar automàticament l’oferta.

No paguis fora del web i desconfia d’ofertes irreals

Evita fer pagaments fora dels portals de reserva. Sospita quan l’anunciant sol·liciti fer una transferència bancària internacional, per exemple. Alhora, desconfia de les grans ofertes. Si creus que un preu és massa bo per ser cert, segurament no sigui cert.

En cas de detectar un intent d’estafa, l’Agència Catalana de Ciberseguretat demana denunciar-ho a les autoritats pertinents.