Barcelona New Economy Week

La 5a edició de la Barcelona New Economy Week (BNEW), que se celebra aquests dies a l’edifici DFactory, a la Zona Franca, ha tractat diverses qüestions com el turisme sostenible, l’economia blava i la indústria 4.0. La trobada, impulsada pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), ha reunit experts de diferents sectors estratègics per a la nova economia.

Un dels temes que s’han debatut a la BNEW ha estat l’impacte del turisme a les grans ciutats, una activitat que representa el 13 % del PIB espanyol. La cap d’Afers Corporatius, Marca i Sostenibilitat de Vueling, Sandra Hors, s’ha referit al fet que el 80 % dels turistes que arriben a Espanya ho fan en avió. “Com a companyia de referència al país i a escala europea, ja estem treballant per descarbonitzar la nostra empremta”, ha remarcat Hors durant el debat. Per la seva banda, la directora corporativa del Grup Hotusa, Marina López, ha assenyalat que els negocis que aspirin a ser sostenibles han d’equilibrar el seu impacte de forma transversal atenent a tres dimensions: la social, l’ambiental i l’econòmica.

Impulsar l’economia blava

L’economia blava ha estat protagonista en una sessió en què representants del sector públic i privat han abordat l’impuls d’un futur sostenible des dels oceans. El delegat especial de l’Estat al CZFB, Pere Navarro, ha explicat que l’economia blava és “fonamental per gestionar la sostenibilitat i l’explotació responsable dels nostres mars, i per això és imprescindible la col·laboració publicoprivada”.

La directora de Sectors Estratègics i Innovació de Barcelona Activa, Anna Majó, ha afirmat que a Barcelona s’han invertit 142 milions d’euros a fer realitat l’economia blava a la ciutat alineant diferents institucions i empreses.

La indústria 4.0, al servei de la Copa Amèrica

Tres empreses instal·lades al DFactory Barcelona han analitzat com les tecnologies avançades estan transformant un esdeveniment esportiu com la Copa Amèrica de vela. És el cas de Newsfender, que ha treballat en les defenses dels vaixells impreses en 3D; de Siocast, que ha realitzat els motlles de silicona amb els quals s’han imprès xocolatines d’obsequi que recreen el trofeu, i d’AsorCAD, que ha ajudat quatre dels equips participants mesurant amb escàners d’impressió 3D per detectar desperfectes soferts en les embarcacions i així poder-los reparar per guanyar competitivitat.

Segons l’organització, aquests exemples consoliden el DFactory Barcelona com a hub de referència per a la promoció i el desenvolupament de la indústria 4.0 amb la creació d’oportunitats de negoci entre les empreses instal·lades i el seu entorn.