(ACN) La fira Alimentaria & Hostelco confia a celebrar l’edició “més potent” i espera tenir un impacte econòmic d’entre 180 i 200 milions d’euros. La cita, que se celebrarà del 18 al 21 de març al recinte firal de Gran Via, posarà el focus en els aliments funcionals, la sostenibilitat i la intel·ligència artificial i es proposa “multiplicar les oportunitats de negoci” i la “repercussió” del sector alimentari.
De nou, els responsables del saló biennal han destacat que enguany serà l’edició “més internacional”, en part gràcies al retorn del visitant asiàtic. La fira espera atreure més de 100.000 visitants i un de cada quatre seran estrangers, procedents de més de 120 països.
900 expositors internacionals de 65 països
Alimentaria & Hostelco disposarà de 3.200 expositors, 900 dels quals internacionals vinguts de 65 països. El saló ha programat més de 350 activitats i experiències i ocuparà set dels vuit pavellons de Fira de Barcelona, uns 100.000 metres quadrats.
Enguany Alimentaria & Hostelco es vertebrarà sobre quatre eixos: verticalitat, innovació, hospitalitat i gastronomia i innovació. El director general d’Alimentaria Exhibitions, Antoni Valls, ha posat èmfasi en el sector carni, que ocuparà un 14 % de la superfície total de l’esdeveniment —gairebé 14.000 metres quadrats— i tindrà 360 empreses; i Horeca, un espai destinat al “foodservice” —la producció i distribució d’aliments— i l’hostaleria.
Pel que fa a Hostelco, reunirà equipament, productes, serveis i solucions tecnològiques perquè els professionals del sector trobin novetats i idees creatives pels seus negocis. Els responsables de la fira han assegurat que fer els dos salons junts “té tot el sentit del món” perquè “cada vegada hi ha menys fronteres” entre l’alimentació i l’hostaleria.
El sector alimentari representa un 5 % del PIB
En la roda de premsa la directora d’Indústria Alimentària de l’Institut de Comerç Exterior d’Espanya (ICEX), María Naranjo, ha remarcat la importància del sector alimentari per a l’economia espanyola. En aquest sentit, ha precisat que suposa un 5 % del PIB i és un dels que “més positivament contribueix” en les dades d’exportacions.
Pel que fa a Catalunya, durant el 2023 va ser la comunitat autònoma que més va exportar, per valor de gairebé 15,3 milions, seguida d’Andalusia (13,77 milions) i el País Valencià (8,7 milions). Van destacar sobretot la indústria agroalimentària, els productes carnis i els productes d’origen vegetal. En begudes, va ressaltar el vi.