L’exposició sobre Böttner, que s’emmarca en l’eix dedicat a la dissidència, és la primera mostra monogràfica que se li dedica a tot l’estat. L’artista, que va patir un accident en què va perdre els braços i pintava amb els peus i la boca, va tenir una estreta relació amb Barcelona entre els anys 80 i 90. En el segon àmbit temàtic, destaca “La fotografia ‘creativa’ a Catalunya (1973-19822)”, que explora el sorgiment d’una generació de fotògrafs que van reivindicar aquesta disciplina com un art autònom. Finalment, dins el tercer eix trobem la mostra “Màquines de viure. Flamenc i arquitectura en l’ocupació i desocupació d’espais”, sobre l’espai, l’arquitectura i l’urbanisme, i els fluxos circulatoris.
A més de les exposicions, la Virreina també vol posar èmfasi en el programa d’investigació i debat. En aquest sentit, es busca potenciar les exposicions de tesis, els comissariats externs i les produccions de projectes amb artistes vius.
En la roda de premsa de presentació de la nova temporada, el director de la Virreina, Valentín Roma, ha explicat que el seu objectiu és “fer un salt tant des del punt de vista de les audiències” com “un salt dins de la cartografia museogràfica barcelonina i espanyola”. Roma ha fet un bon balanç del seu primer any i mig al capdavant de la institució, en què ha assegurat que el centre ja és reconeixible i que n’ha augmentat l’activitat. Tot i que el nombre de visitants a l’espai ha anat a la baixa, remarca que també cal tenir en compte “l’alta participació en els programes públics”.