Torna un cop més el festival més adult de titelles, el Ròmbic, a l’Ateneu Popular de 9 Barris. Durant dos dies, aquest divendres i dissabte, passaran per l’escenari companyies ja consolidades com la Casa-Taller Pepe Otal, juntament amb altres emergents, com les companyies La Dona Calba, vinculada a l’Institut del Teatre, o la cia Frau Trapp. Al darrere hi ha quatre entitats, Ateneu Popular de 9 barris, Associació de Titellaries de Roquetes, Taller Pepe Otal i La Puntual, a les quals les mou la intenció de reivindicar una art escènica que habitualment es qualifica d’infantil.

Per combatre aquesta idea, fils argumentals, posades en escenes i tècniques tan innovadores com el projecte de microcine ‘Five Lines’, que la companyia Frau Trapp estrena per encetar, alhora, la programació i que s’ha acabat d’ultimar aquest mes a l’Ateneu Popular de 9 Barris, dins un programa de residència.

“És com una pel·lícula en directe”

“És com anar al cinema a veure una pel·lícula que s’està gravant en directe, amb els titelles, que es manipulen en directe, i es llança música en directe o toco la trompeta. També hi ha teatre amb actors”, explica Matteo Frau, de la companyia Frau Trapp.

A partir d’aquí, el públic pot triar entre veure-ho per la pantalla per on es projecta, o seguir el que passa a l’escenari sobre les tres taules que acullen la quinzena de maquetes per on passen els titelles, en format miniatura, mentre se sent música i veu en off. Dos càmeres s’encarreguen d’enregistrar la història en directe. “La càmera ens aporta una altre punt de vista, ens dona detalls que no els podríem tenir d’una altra manera”, comenta Natalia Barraza, directora de l’espectacle.

Una història d’amor i lluita per l’èxit, en un món postapocalíptic

Els escenaris són, ni més ni menys, que els d’un món postapocalítpic, després d’un gran desastre mediambiental. “És un tema molt actual i volíem parlar d’això, perquè dona la sensació que tothom veu el que està passant i no reaccionem, esperem que acabi tot”, apunta Mina Trapp, l’altra veu de la companyia Frau Trapp.

Tanmateix, la història té un fil d’esperança i il·lusió, que aporta el fil vehicular de la història d’amor entre els dos protagonistes, una noia i un músic, que posen sobre l’escena altres temes com l’èxit o el fracàs.