XAVIER MARCÉ "Com conquerir el cor dels turistes? aquesta és la veritat. Els turistes en aquests moments grans consumidors de patrimoni arqueològic o patrimoni artístic (Gaudí, museus o la Sagrada Família) però, en canvi, no hem aconseguit atreure'ls en el teatre. Aquí hi ha un repte important, segurament que els musicals són un dels reptes per aconseguir-ho: els títols internacionals. Aquesta és una batalla que hem d'afrontar perquè és decisiva tenint en compte el potencial que tenim. Tenim el mateix problema de sempre. Fer un musical en anglès i té certes dificultats. Tenim una pressió contextual per analitzar si l'hem de fer en anglès, castellà, català i tot això no és senzill. Aquí hi ha un problema que no el podem obviar: hem de produir un espectacle, hem d'invertir molts diners, i l'hem de poder amortitzar en un temps prudencial. Catalunya no sempre és el territori suficientment gran per poder-ho permetre i això vol dir poder anar a Madrid o poder anar a altres llocs."

Xavier Marcé ha dit aquest dilluns a l’entrevista del ‘BTV notícies matí’ que el repte que tenen des dels teatres és aconseguir captar el turista com a públic. Segons Marcé, hi ha un problema a l’hora de plantejar aquest objectiu: “analitzar si l’espectacle l’hem de fer en anglès, castellà, català i tot això no és senzill”. A banda de la llengua, una altraqüestió que es planteja, segons Marcé, és trobar inversors per produir un espectacle musical (que són cars) i alhora veure com portar-lo de gira fora de Catalunya per “amortitzar l’espectacle en un temps prudencial”.

“Sha perdut qualitat”

Marcé ha assegurat que durant aquests últims anys la crisi ha provocat una pèrdua de qualitat: “Els nivells de producció han baixat, es fan produccions més senzilles i més difícils d’amortitzar”. El president d’ADETCA també ha destacar que actualment a Catalunya hi ha molta reposició d’espectacles i comèdies en detriment de les obres que impliquen una “innovació o voluntat de risc”.