Els premis dels Jocs Florals Escolars 2024 s’han lliurat aquest dimarts, 28 de maig, al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona. Durant l’acte, s’ha fet lectura dels treballs i s’han lliurat els guardons als escolars autors dels escrits que han estat seleccionats per la seva qualitat literària, creativitat i l’impuls pel plaer d’escriure. En aquesta 33a edició també ha actuat la banda Midnight creada a l’Institut Barri Besòs dins del programa En directe. Música als instituts.

Els Jocs Florals Escolars del 2024 es poden tornar a veure en aquesta mateixa pàgina. El programa especial de betevé, presentat per Clara Vera Colina, ha estat una emissió que s’ha fet simultàniament a través de la TDT, el web i l’aplicació de betevé, el canal 166 de Movistar+ i a La Xarxa+. El lliurament de premis ha estat conduït i presentat per la periodista de betevé Núria Dias Marquilles.

Tots els treballs premiats

Els Jocs Florals Escolars de Barcelona formen part d’un procés que comença, en una primera fase, amb la participació de l’alumnat en el seu centre educatiu. Els treballs seleccionats a cada centre participen en els Jocs Florals Escolars de districte. En aquesta segona fase, el jurat de cada zona selecciona un treball de cada categoria d’entre tots els presentats, els quals passen a la fase de Barcelona.

Hi participen alumnes de primària, secundària i amb necessitats específiques de suport educatiu. Tots ells opten a premis en categories marcades per l’edat i els gèneres de poesia i prosa. S’entrega també un premi de conte audiovisual il·lustrat que té l’objectiu de promoure la creació literària, potenciant el treball interdisciplinari des dels àmbits lingüístic, digital i artístic.

Poesia de primària

  • Cicle inicial: ‘La primavera és aquí’, Sílvia Mellado Aguilera (Escola Mireia)
  • Cicle mitjà: ‘El meu avi’, Sarah Terrones Hernando (Escola Ignasi Iglésias)
  • Cicle superior: ‘Un Llibre, un món’, Bruno Nieto Marfil (Escola Joan Pelegrí)
  • Educació especial: ‘Quan dormo somio’, Barbara Mir, Adrià Martin, Marta Ferrer, Alvaro Vázquez i Alejandro Silvestre (Escola Lexia)

Prosa de primària

  • Cicle inicial: ‘El gripau escriptor’, Joana Ademà, Noa Vázquez, Abril Olivella, Elías Armada i Clara Tugas (Escola Reina Elisenda – Virolai)
  • Cicle mitjà: ‘La colla monstruosa’, Marti Capdevila Oliveros, Yara Alameh, Iann Campomori Fernández i Isaac Trejo Carvajal (Escola Mare Nostrum)
  • Cicle superior: ‘Els dotze mesos de guerra’, Tanjila Rahim, Buoxuan Meng i Marino Otamendi (Col·legi Sagrada Família Avinyó)
  • Educació especial: ‘La segona extinció dels dinosaures’, Pau López, Ariana Mattey, Mauri Casaccia i Kirill (Escola Lexia)

Poesia de secundària

  • Educació especial: ‘Estimar-te’, Nishat Tasmin; Mutjaba Subhani; Habib Ur Rehman; Coraima Clavería i Eliber Novas (Institut Milà i Fontanals)
  • Primer i segon: ‘El que ningú veu’, Arlet Sureda (Col·legi Pare Manyanet – Les Corts)
  • Tercer i quart: ‘El gegant famolenc’, Eloy Hernandez Hombravella (Institut Montserrat)

Prosa de secundària

  • Educació especial: ‘Vent daurat’, Gary Adriano Espinosa Santillan, Paula Gallo Cantos i Emanuel Méndez Medina (Escola Gavina)
  • Primer i segon: ‘Ment errant’, Júlia Ruiz Dorca (Institució Montserrat)
  • Tercer i quart: ‘Carta des del front’, Hugo Ríos (Institut Escola Sant Felip Neri)

Conte audiovisual il·lustrat

Aquesta categoria té l’objectiu de promoure la creació literària, potenciant el treball interdisciplinari des dels àmbits lingüístic, digital i artístic.

  • 4t de primària: ‘Els Problemes de l’Àrtic’, de l’Escola Gayarre.