Edificis impossibles i paisatges urbans de somnni... tots construïts a partir de centenars de fotografies juxtaposades. Una tècnica que l'autor ha batejat com a hiperfoto i que li permet crear un univers d'imaginació i entretenir-se en els detalls de cada edifici a l'hora de fer-ne el retrat. JEAN-FRANÇOIS RAUZIER, fotògraf "Em desplaço a tots els punts i racons possibles i fotografio sistemàticament el panorama més gran possible. Davant l'ordinador és quan el treball comença realment. El plaer és tenir tot l'objecte cobert i poder fer-ne el que vull, com un joc de construcció." El món de Rauzier troba un model excepcional en el modernisme de la ciutat de Barcelona. A través del Palau de la Música o de La Pedrera de Gaudí, Rauzier reconstrueix els edificis i ofereix una visió onírica i totalitzadora de l'arquitectura. En el cas de la Sagrada Família, la tècnica emprada ha hagut de ser, a la força, diferent. JEAN-FRANÇOIS RAUZIER, fotògraf "M'han dit que no tenia dret a modificar-la, perquè no podia malmetre l'obra de Gaudí. El que és curiós és que amb La Pedrera he pogut fer el que he volgut. Però amb la Sagrada Família no, llavors he fet una imatge al meu estil amb la panoràmica més gran possible a dalt i a baix, he triat l'angle i, afortunadament, sense modificar-ne res de res, he aconseguit amb l''assemblage' una imatge que no és la de la realitat." L'exposició, organitzada conjuntament per la galeria Villa del Arte i el Museu Diocesà, es podrà visitar en aquest museu fins al mes de setembre.

L’exposició ofereix 30 hiperfotos en què el pintor i fotògraf recrea llocs emblemàtics de la ciutat, els contorsiona i omple d’elements fantàstics, fins a convertir-los en paisatges surreals i onírics. Paral·lelament, també la Villa del Arte Galleries de Barcelona exhibeix obres de l’autor, i es completa així aquest univers tan particular. En aquest cas, Rauzier hi ha inclòs imatges de compositors i músics diversos, com ara Lady Gaga, Ray Charles o Michael Jackson.

Rauzir s’ha trobat amb una limitació en la realització del seu treball a Barcelona. Quan va triar la Sagrada Família com un dels objectes a retratar li van dir “que no tenia dret a modificar-la perquè no podia malmetre l’obra de Gaudí”. En canvi, ha explicat, ha pogut fer i desfer amb La Pedrera, també projectada per Antoni Gaudí.