'Buenos Aires', de Rafael Spregelbud, és una peça que traspua argentinitat no només pel tema, sinó també per la tendència a crear situacions un pèl irreals que es pot trobar també en altres obres argentines contemporànies. Quatre personatges i llurs maletes comparteixen pis a Buenos Aires en plena crisi. Un professor de física que ha perdut la feina involucra els altres en una estafa impossible, fins i tot el gal·lès que acaba d'arribar fugint d'un accident en el qual va perdre la família. 'Buenos Aires' és una comèdia hilarant, amb un doble teló de fons: el diàleg nord-sud d'una banda, i l'evasió d'un entorn advers a través dels somnis, de l'altra. RICARD SOLER, director escènic "Si que són personatges molt estrambòtics, però ells s'ho creuen i volen superar l'entorn. Nosaltres també creiem que és una manera de veure la realitat, intentant desenfocar-la." La companyia Obskené supera diversos reptes, com fer creure que l'actor principal és argentí, quan en realitat és valencià, o fer parlar en anglès tota l'estona un actor xilè. Marina Tharrats va merèixer el premi a la millor actriu en la darrera Mostra de Teatre de Barcelona. Curiosament avui mateix s'estrena una altra obra del mateix autor al Teatre Lliure, i amb 'La omisión de la familia Coleman' al Teatre Borràs, serà el tercer text argentí en cartell aquests dies a la nostra ciutat.

Una cartellera teatral amb accent argentí

El teatre argentí comença a ser habitual als escenaris barcelonins tant amb muntatges fets al país sud-americà com amb adaptacions locals de dramaturgs argentins. Aquesta setmana s’estrenen dos muntatges de Rafael Spregelburd a Barcelona, un d’ells, la comèdia ‘Buenos Aires’. La posa en escena al Teatre Gaudí la jove companyia Obskené després de passar per la darrera Mostra de Teatre de Barcelona, on va guanyar un premi a la millor interpretació femenina.

Nota de rectificació: El premi a la millor actriu de la Mostra de Teatre de Barcelona va ser per Constanza Aguirre.