(Agències) La xarxa social TikTok ha incorporat el català als subtítols de la publicitat i properament els usuaris també podran triar aquesta llengua com a opció lingüística de la plataforma, segons fonts del Departament de Cultura. Fins ara, la plataforma de vídeos curts subtitulava en castellà els anuncis emesos en llengua catalana, una pràctica que “limitava el posicionament de marca i dificultava la capacitat de connexió” amb el públic objectiu.
La Generalitat celebra la decisió
El secretari de Política Lingüística de la Generalitat, Francesc Xavier Vila, ha assegurat que la mesura beneficiarà les empreses, els consumidors i la xarxa social. “Amb aquest canvi es posicionarà millor l’àmbit de la publicitat catalana“, ha assegurat Vila. La incorporació del català als subtítols dels anuncis, TikTok se suma a la llista d’aplicacions que utilitzen aquesta llengua. És el cas de Twitter, Facebook, Telegram, WhatsApp, YouTube, Badoo, Signal o la majoria de serveis que ofereix Google.
TikTok treballa per incorporar el català a la xarxa
El pas següent de la plataforma de vídeos curts és incorporar el català com a opció lingüística de TikTok, una iniciativa que, segons ha assegurat la xarxa social al Departament de Cultura, “avança a bon ritme”. Vila ha valorat la decisió positivament “perquè és una de les plataformes de contingut líders i una referència per a una audiència molt diversa”.