El govern municipal de Jaume Collboni vol augmentar el preu que paguen els autocars turístics per operar a Barcelona, que podria passar dels 20 euros diaris fins als 80. La mesura s’ha presentat aquest dimarts matí i ha agafat per sorpresa el sector. En una entrevista al bàsics, José María Chavarría, de la Federació Catalana d’Autotransport de Viatgers, ha alertat que l’augment de les taxes pot fer incrementar l’ús del transport privat. “Va en contra del servei públic de mobilitat”, ha sentenciat.

Sobre com s’aplicarà aquesta taxa, Chavarría ha assegurat que l’Ajuntament de Barcelona no els ha donat cap informació al respecte i ha mostrat dubtes sobre si permetrà millorar el servei d’autocars. “No sabem absolutament res de a qui s’aplicarà, si és només per recaptar ni si servirà per millorar el transport públic“, ha criticat.

“A Barcelona tenim un problema endèmic de manca d’infraestructures d’autobús”

Chavarría ha explicat que cada dia, només comptant el servei discrecional —línies no regulars—, entren a Barcelona uns 200 autocars i que cadascun equival a entre 20 i 30 vehicles privats. Per aquest motiu, ha assegurat, encarir-ne el preu pot desincentivar l’ús d’un servei que té “problemes endèmics” pel que fa a les infraestructures de la ciutat: “Falta un pla d’estacions i de parades del servei discrecional”.

En aquest sentit, Chavarría ha proposat alternatives per millorar la infraestructura d’autocars, amb espais “en superfície o soterrats, com en altres ciutats europees”, ha dit. D’altra banda, ha descartat la possibilitat de fer aparcar fora de la ciutat els vehicles per descongestionar les zones més afectades. “El passatger no contractarà un servei per arribar a una punta de la ciutat i després agafar-ne un altre“, ha assegurat.