Els quatre Oscars de ‘Paràsits’, que ‘El joc del calamar’ estigui entre les sèries més vistes de Netflix i les dives de Blackpink com a artistes de l’any segons la revista ‘Time’ han situat la cultura pop coreana com un referent urbà actual. Tal com ha pogut saber betevé, a Barcelona aquest boom ha desfermat una autèntica febre per aprendre coreà a l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI Drassanes), on la demanda s’ha disparat. Ja és un dels cursos més sol·licitats i aquest any més de 60 alumnes s’han quedat fora de la matrícula. A les classes no hi queda ni un lloc buit i l’alumnat segueix amb interès les prop de dues hores i mitja de classe.

El K-pop, la cosmètica i les sèries coreanes

Més factors clau per entendre el fenomen és la internacionalització del K-pop, el pop coreà, que s’ha convertit en un referent per als joves de 20 anys. Grup com BTS, Blackpink, Exo i Twice són icones mundials i les seves coreografies es ballen a tots els racons del planeta. Així mateix, a Barcelona han obert recentment multitud de locals de cosmètica coreana, una de les més ben valorades del mercat.

Parlem del boom de la cultura pop coreana amb Hwang Seungok, professora de coreà i cap del Departament de Coreà de l’EOIBD Inchang Son, copropietari MakkoIi taberna coreana i Saida Zizaoui, alumna de K-pop.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a