És un dels departaments del Govern en què es redueix més el pressupost aquest any i això ha obligat el conseller de Territori i Sostenibiliat, Lluís Recoder, a redefinir la feina a fer i també a reorganitzar la despesa. Recoder ha explicat que només es farà el que es pugui pagar al moment i ha acusat el tripartit d'haver abusat del crèdit. Com a exemple ha posat que aquest 2011 s'hauran de destinar 560 milions a pagar el deute contret, més d'un 40% del pressupost del seu departament. LLUÍS RECODER, conseller de Territori i Sostenibilitat "Hem de fer el que podem pagar, no estirar més el braç que la màniga. No podrem fer més obra que la que poguem pagar." La primera víctima de tot plegatés la Llei de barris, un paquet d'ajudes als municipis que es va convertit en tot un referent de l'anterior govern. Enguany desapareix, i l'any que ve tampoc no està garantida la seva convocatòria. Pel que fa a les obres pendents, s'aposta per les que estan ja més avançades. En el cas de la línia 9, s'hi continuarà treballant, però només en els sectors en què s'ha fet ja més feina, com el tram Fira-Zona Franca-Aeroport que estarà enllestit al 2014. De moment, algunes parades del recorregut per Barcelona, estan en suspens. LLUÍS RECODER, conseller de Territori i Sostenibilitat "De les estacions que de moment no farem, volem parlar-ho amb el nou Ajuntament que es constituirà al dia 11." Tot i això, Recoder ha volgut garantir la continuïtat de la línia 9, un projecte de més sis mil milions d'euros. Aquest any també s'iniciarà la reforma de l'estació de metro de Virrei Amat, i de l'estació de Gràcia dels Ferrocarrils.