Posar peatges a les entrades de la ciutat o reduir les vendes de vehicles dièsel, que contaminen deu vegades més que els de gasolina, són algunes de les mesures que els experts recomanen contra la pol·lució a la ciutat. El trànsit rodat emet el 50 per cent dels gasos. Les indústries, el port, l'aeroport i, sobretot, les obres n'alliberen la resta. XAVIER QUEROL, Institut de Diagnosi Ambiental i Estudis de l'Aigua "Per exemple, les obres de la Sagrera, ocasionen molta pols i trànsit de camions dièsel." El quaranta-cinc per cent dels barcelonins viuen a menys de cent metres de vies per on passen deu mil vehicles diaris. Aquesta és la causa de molts problemes cardiovasculars i d'asma. I és que només disminuint la contaminació ens estalviaríem 3.500 morts cada any a l'àrea metropolitana. JORDI SUNYER, Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental "Si nosaltres ens poséssim als nivells de contaminació que tenen les ciutats del nord d'Europa, l'esperança de vida de la gent de l'àrea metropolitana augmentaria, com a mínim, nou anys." Però ni la situació geogràfica, ni l'estructura urbanística de la ciutat ajuda. La muntanya de Collserola i els edificis alts de l'Eixample no deixen dispersar els gasos contaminants.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a