L’avinguda del Tibidabo reviu bells temps per un dia recuperant el passat automobilístic que guarda sota el seu paviment. 150 cotxes i 100 motos d’entre 1900 i 1975 s’han exposat per commemorar els 110 anys de la Copa Tibidabo, una cursa organitzada pel RACC. Fins a les 14 h, l’avinguda del Tibidabo està tallada al trànsit per absorbir el formiguer de gent que, des de bon matí, no s’ha volgut perdre l’exposició.
“Les curses sempre es feien al voltant de la ciutat, i aquesta va ser la primera que es va fer a la ciutat”
Un supervivent de la cursa del 1914
Entre els automòbils que hi ha exposats es conserva un dels únics supervivents de la Copa Tibidabo que es va disputar el 1914. Es tracta de l’Hispano Suiza Alfonso XIII, un cotxe de luxe que es va fabricar a Barcelona i que va ser referent en el sector automobilístic de principis de segle. Per commemorar-ho, s’ha recreat l’escena d’una fotografia contemporània del mateix cotxe quan competia pels carrers de Barcelona.
Alexander Scheffler, president de l’Associació de Veïns Avinguda Tibidabo, ha volgut reivindicar el patrimoni automobilístic que té Catalunya: “Que deixin de vendre aquests vehicles a l’estranger. Que es quedin aquí, en aquesta terra”, ha reclamat.
Joies sobre dues rodes
Pel que fa a les dues rodes, en destaquen dues joies del mundial de motociclisme amb accent barceloní: d’una banda, una Ossa de Santi Herrero —una marca històrica amb seu a la capital catalana— i l’Honda NSR250 —amb què el barceloní Sito Pons va guanyar el primer títol de 250 cc.
250 cotxes i motos d’època, en imatges
Festa popular
El punt festiu de la jornada l’han posat les actuacions de l’orquestra La Vella Dixieland i els Castellers de Sarrià. També hi ha hagut xocolata amb xurros per als més matiners, així com una exposició amb fotografies històriques de la cursa que pujava per les corbes que dibuixen les vies del Tramvia Blau.