La demanda actual del corredor per la Diagonal justifica el fet de posar-hi el tramvia. Així ho assegura Georgina Montesinos Zaragoza, secretària de la Plataforma pel Transport Públic, que critica la proposta alternativa per part de l’empresa responsable del tramvia de fer passar el tram que queda pel carrer del Comte d’Urgell i alguns altres de l’Eixample.
Des de l’entitat, assenyalen que fer passar el tramvia pel carrer de Provença (una de les opcions més factibles, tenint en compte la proposta de l’empresa) implica el creuament amb 15 cruïlles de trànsit, 7 més que si es manté el recorregut per l’avinguda Diagonal.
Eficiència, per a qui?
Montesinos assegura que es tracta d’una qüestió que ve de llarg i que el traçat “alternatiu” proposat es va descartar en el seu moment per molts motius. Des de la PTP es pregunten “per a qui és eficient aquesta ruta alternativa: pel conductor del vehicle privat o per a l’usuari del transport públic?”.
I afegeixen que si “fas un tom en comptes d’anar recte” implica un augment de la distància que ha de recórrer el tramvia, disminuint la freqüència de pas i finalment l’usuari “té una pitjor oferta”.
Les polítiques de pacificació i millora del transport públic han d’anar de la ma
Georgina Montesinos Zaragoza explica que “alternatives n’hi ha moltes” com fins i tot “posar una fila de taxis un darrere l’altra”, però diu que des de la PTP la solució “més eficient” és “aquella que va en benefici de la mobilitat sostenible i de l’usuari d’aquesta mobilitat”.
La secretària de la PTP assegura que com ja s’ha vist en els altres obres, el trànsit “tard o d’hora es reordena”. I assegura que davant de les polítiques de pacificació de cara a reduir la contaminació hi ha d’haver una millora del transport públic.