El tramvia per la Diagonal fins a Verdaguer ja és una realitat. Després d’anys d’estira-i-arronsa per allargar el recorregut, el TRAM ha estrenat aquest diumenge dos quilòmetres més de vies. Ho fa amb alguns combois plens a vessar i un dia més tard del que estava previst, després que l’Ajuntament de Barcelona hagi decidit posposar la posada en marxa i l’acte institucional per la vaga de treballadors. L’endarreriment ha agafat per sorpresa molts viatgers, que aquest dissabte han esperat a les parades un tramvia que no ha arribat mai.
La inauguració oficial, suspesa sense data
Dissabte estava previst que l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, fes el primer viatge del TRAM fins a Verdaguer acompanyat d’altres autoritats com la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, el president de la Generalitat, Salvador Illa, i la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque. Un acte que ha quedat suspès, sense data.
Com a mostra de solidaritat i respecte als afectats per la DANA a València, també s’han ajornat els jocs infantils, els tallers de mobilitat sostenible, les actuacions de cultura popular i la resta d’activitats familiars per celebrar el nou recorregut del TRAM.
Tots els canvis en el TRAM
L’arribada del tramvia a Verdaguer suposa la incorporació de les estacions de Monumental, Sicília i Verdaguer, un trajecte que es podrà cobrir en set minuts. Amb l’ampliació del TRAM, les línies T4, T5 i T6 del TRAM han canviat de recorregut. La T4 ara arriba fins a Verdaguer i ja no circula cap a la Ciutadella, un recorregut que cobreixen la T5 i T6, amb quatre parades més: L’Auditori – Teatre Nacional, Marina, Wellington i Ciutadella – la Vila Olímpica.
El tramvia fins a Francesc Macià
El proper pas serà perllongar el tramvia per la Diagonal per connectar la plaça de Glòries amb la de Francesc Macià amb quatre quilòmetres més de vies. Actualment, el consistori ja té redactat i en fase de validació tècnica el projecte executiu necessari per unir els tramvies i el projecte de reurbanització, que inclou canvis urbanístic per fer-ho possible i dotar l’avinguda de més espai per als vianants, zones verdes i transport sostenible. Paral·lament, l’ATM està acabant el projecte de la infraestructura i les instal·lacions del tramvia, que inclourà tres parades més: Diagonal – Cinc d’Oros, Balmes i Casanova.
Una vegada s’aprovin els tres documents, caldrà que s’aprovin els pressupostos de l’Ajuntament i la Generalitat de Catalunya per tirar endavant les obres. Es preveu que durin uns 40 mesos.