Després de l’estrena d’aquest cap de setmana, la connexió del tramvia per la Diagonal fins a Verdaguer encara el primer dia laborable a ple rendiment. El servei ha començat a les 5 h i el volum més important de viatgers ha estat a primera hora del matí; majoritàriament són persones que han fet servir el tramvia per desplaçar-se a la feina o per dur els infants a l’escola. Es tracta d’usuaris que, fins ara, feien servir altres mitjans de transport per cobrir aquest trajecte.
Tot i que per a molts, la posada en servei del trajecte no suposarà necessàriament, guanyar temps de desplaçament, si que creuen que es un mitjà “més còmode i més amable”. Aquest dilluns i també dimarts, hi ha informadors que informen als viatgers del nou tram en servei. El servei ha funcionat al matí amb normalitat, tot i que amb alguns retards “per causes operacionals”, segons ha pogut comprovar betevé. Ara bé, des de l’operadora asseguren que han estat puntuals.
També a la tarda s’han produït algunes alteracions en la freqüència de pas amb retards de fins a 18 minuts. Això ha ocasionat que tres trams de la línia T4 circulessin amb pocs minuts de diferència.
Segons l’Ajuntament de Barcelona, s’estima que les noves parades donaran servei a 24.000 usuaris al dia i eliminaran uns 2.000 cotxes del tram central de l’avinguda Diagonal.
Tres noves parades en set minuts
L’arribada del tramvia a Verdaguer suposa la incorporació de tres noves estacions: Monumental, Sicília i Verdaguer, un trajecte que es cobreix en set minuts. Amb l’ampliació del TRAM, les línies T4, T5 i T6 del han canviat de recorregut. La T4 ara arriba fins a Verdaguer i ja no circula cap a la Ciutadella, un recorregut que cobreixen la T5 i T6, amb quatre parades més: L’Auditori – Teatre Nacional, Marina, Wellington i Ciutadella – la Vila Olímpica.
El tramvia fins a Francesc Macià
El proper pas serà perllongar el tramvia per la Diagonal per connectar la plaça de Glòries amb la de Francesc Macià amb quatre quilòmetres més de vies. Actualment, el consistori ja té redactat i en fase de validació tècnica el projecte executiu necessari per unir els tramvies i el projecte de reurbanització, que inclou canvis urbanístics per fer-ho possible.
Collboni, però, vincula la connexió a l’aprovació dels pressupostos del 2025. “Per fer possible la connexió calen diners i uns nous pressupostos tant a l’Ajuntament com a la Generalitat”. Ho ha dit aquest diumenge, després que la líder dels comuns, Janet Sanz, li hagi ofert mà estesa per completar el traçat pendent.