L’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat ha recuperat la normalitat aquest dissabte després d’una jornada de “caos” per la incidència informàtica d’abast mundial que va afectar, també, els servidors d’Aena. Al llarg de la jornada de divendres es van anar restablint tots els serveis i aquest matí, segons Aena, la facturació de l’equipatge i els vols operen amb normalitat.
Segons Aena, només hi ha un vol amb retard, que té com a destinació Amsterdam. Estava programat a les 8.55 h per l’aerolínia KLM, però s’ha reprogramat a les 15.20 h. La resta d’operacions han transcorregut dins de l’horari previst. Vueling, la companyia aèria amb més vols al Prat, preveu que es mantingui la normalitat durant tot el dia i indiquen que estan donant les “opcions habituals” als passatgers que es van veure afectats per les incidències. Per tant, la incertesa ha quedat enrere. Alguns usuaris de l’aerolínia espanyola agafen un vol alternatiu aquest dissabte, un dia després del previst. En algun cas l’alternativa ha estat un tren.
Confusió amb la reserva de seients
Alguns usuaris han reportat incidències per localitzar el seient que havien reservat a l’avió. Un passatger d’avançada edat ha explicat a betevé que havia agafat un seient a la zona de la sortida d’emergència per estar més còmode, però les dades dels seients no es corresponien amb les del sistema. La companyia Level l’ha emplaçat a arribar amb quatre hores d’antelació per gestionar-ho a la finestreta.
Retards i problemes per facturar
El desgavell va passar per problemes de funcionament en l’aplicació de seguretat Crowdstrike, que va afectar molts sistemes de Microsoft. Això va provocar retards a tots els aeroports espanyols i va afectar significativament el procés de facturació de l’equipatge. Els taulells van passar a fer tots els tràmits manualment, fet que va provocar llargues cues. A Catalunya també hi va haver problemes en serveis bàsics com el 061 Salut Respon.