A la ronda de Dalt ja fa cinc anys que va entrar en funcionament el radar de tram que obliga els conductors a reduir la velocitat a 60 quilòmetres per hora en un tram de 3 km entre la plaça de Karl Marx i el nus de la Trinitat. Aquí els carrils fan baixada i era un punt negre on es produïen un 25 % més d’accidents que en altres punts de la via. La instal·lació del radar ha permès reduir la sinistralitat, segons explica Rosa Alarcón, regidora de Mobilitat. “Ha aportat sobretot seguretat”, diu. Segons la regidora, des que s’ha instal·lat aquest radar les infraccions per velocitat han baixat un 74 %.
Radar de tram al túnel de la Rovira, al març
Tot i que la infraestructura tecnològica dels radars de tram és més complicada i costosa que els tradicionals, els responsables de mobilitat asseguren que, a la llarga, ofereixen més seguretat que els tradicionals. Per això, l’Ajuntament preveu activar més radars d’aquest tipus en altres punts de la ciutat.
El primer serà al túnel de la Rovira, on al novembre ja s’hi havien instal·lat les càmeres en els dos sentits de circulació i es preveu que s’activi, com a molt tard, al març. El consistori també té programat activar-ne dos més properament: un al túnel de Badal, on ja s’han començat les obres per instal·lar-lo, i un altre a la ronda del Litorial, ja licitat i que es preveu que entri en funcionament el 2022.
Amb la idea de seguir reduint la sinistralitat a la ciutat, l’Ajuntament també té la intenció d’instal·lar aquest mateix any més radars, aquests però convencionals, en els punts on es concentren més accidents com el carrer d’Aragó i el del Comte d’Urgell.