En Vicenç anava amb moto, es va saltar un semàfor i un tramvia el va envestir. Va patrir múltiples fractures, però encara va tenir sort: l'impacte l'hauria pogut matar. VICENÇ PICÓ "Cada día me fijo más en que la gente es inconsciente. Y yo lo era, igual o más que todos. Con deciros que mis amigos dicen que conduzco como una abuela..." Ara explica la seva experiència a joves conductors per concienciar-los dels perills al volant. VICENÇ PICÓ "Yo sé que no voy a salvar vidas con esto, pero si puedo hacer que tengan más en cuenta los factores de la calle, ya me vale." L'Álvaro, amb només 18 anys, no va veure el cotxe que venia per la seva dreta: dues amigues seves van estar mesos a l'hospital, el més difícil diu és assumir la culpa. ÁLVARO SANTAMARÍA "Las lesiones, muchas se pasan. Pero el cargo de conciencia siempre queda allí. Siempre hay un momento en que te acuerdas de lo que has hecho y de lo que ha implicado." Els cursos s'han impartit a prop de 3.000 joves a tot Europa, més de 400 a Catalunya. Ara se n'estan avaluant els resultats. JOSEP PÉREZ MOYA, director del Servei Català de Trànsit "Quan qui ens explica un accident és qui ha provocat l'accident, el xoc és molt més gran i la reflexió interna és molt més potent. Per tant, és un factor de modular o canviar conductes que jo crec que té molta força." Tanta força que el Departament d'Interior està valorant que aquests cursos es puguin utilitzar com a mesura penal alternativa.
Els joves que s’adrecen als alumnes de les autoescoles tenen edats similars a les seves. Són víctimes d’accidents de trànsit o bé conductors que han estat declarats responsables d’un accident. En aquest cas, la seva participació al programa els pot servir per recuperar punts del carnet.
Close To és una iniciativa de la Comissió Europea que ja s’ha posat en pràctica en 11 països de la Unió. La coordinació general la porta la consultora PAU Education, que a Catalunya ha comptat amb el suport del RACC, el Servei Català de Trànsit i la Càtedra de Formació i Educació Viàries de la UAB.