Sota el lema “La Trinitat per la mateixa via” entitats de la Trinitat Nova i la Trinitat Vella s’han unit per apressar les administracions a connectar tots dos barris amb el perllongament de l’L3. Per fer-ho, cal allargar el túnel de la línia verda 900 metres des de la Trinitat Nova fins a l’estació de metro de la Trinitat Vella, on actualment només hi arriba l’L1. Es tracta d’un compromís pendent que suposaria una gran millora per a la part nord de la ciutat i beneficiaria municipis com Montcada, Santa Coloma o Badalona.

El moviment veïnal ha convocat per al dissabte 8 de juny una cadena humana per demanar el perllongament de la línia verda. L’acció coincideix amb les festes majors de totes dues Trinitats i comptarà amb la participació i dinamització de diversos col·lectius i entitats del territori. “Serà una jornada històrica amb un caràcter familiar i festiu, necessitem aplegar unes 2.000 persones per cobrir els quatre trams en què hem dividit el recorregut de la cadena humana”, comenta Paco Florez, un dels organitzadors de la campanya.

900 metres que sumarien més de 9.000 viatgers

Tots dos barris són molt a prop, els separa l’avinguda Meridiana, i no tenen cap connexió directa en metro. “Aquestes dues parts del barri són difícils de connectar, sobretot per arribar a serveis com la biblioteca o la piscina, que des de la Trinitat Nova hem d’anar a la Trinitat Vella”, explica l’Antonio Trenas Martín, de “La Trinitat per la mateixa via”.

Segons el pla director d’infraestructures, només calen 900 metres de túnel, una via que permetria estalviar un temps considerable en els trajectes en metro. Amb la connexió, s’estima que més de 9.000 persones optarien pel transport públic i gairebé 800 descartarien el vehicle privat. Aquest pla d’infraestructures preveu tenir redactat el projecte constructiu per al 2026.

Una actuació estratègica per pacificar i urbanitzar

A banda de les entitats del territori, la campanya té el suport de la FAVB i d’associacions per incentivar l’ús del transport públic. Precisament, des de Promoció del Transport Públic (PTP) s’ha fet un estudi que reforça la necessitat de connectar aquest tram. L’entitat assegura que el temps de viatge es reduirà fins a gairebé mitja hora en el cas del trajecte entre les estacions de la Trinitat Vella i Valldaura. També molts veïns arribaran en metro més ràpid fins a l’Hospital Vall d’Hebron.

A més, assegura que l’actuació incentivarà no només els veïns de Nou Barris i Sant Andreu a fer servir el metro, sinó també els de Santa Coloma, Montcada i Badalona. I, en un futur, també els del Maresme. “És estratègica, no només per connectar la ciutat, per connectar dos districtes, l’hem de pensar en clau metropolitana. Ens permet connectar bé i reduir molt els temps de viatge. En tenir més capacitat de transport públic hi haurà gent que deixarà el cotxe. Això ens permetrà fer més obres de reurbanització, de pacificació“, assegura en Carles García, tècnic de la PTP.