Un espai prou ample i una divisió ben marcada entre els diferents carrils de la Diagonal són algunes de les característiques que més valoren els ciclistes de Barcelona del nou tram del tramvia entre Glòries i Verdaguer. Aquest dilluns ha estat el primer dia laborable amb la nova connexió a ple rendiment i, per tant, també el primer dia laborable que la resta de la ciutadania ha conviscut amb aquest vehicle. José Domínguez, que tornava de la feina creuant la ciutat per anar d’Esplugues de Llobregat a Sant Adrià de Besòs, ha explicat a betevé que “el recorregut es senzill i el carril bici i les vies del tram mai s’encreuen”. Això sí, ha remarcat que “en hores punta evidentment s’ha de respectar molt la senyalització i anar amb compte”.

Júlia Suc, que va a la universitat en bicicleta, ha assenyalat que el problema no és el tramvia, sinó la gran quantitat de bicicletes que utilitzen els carrils. “Hi ha algunes confusions amb els semàfors dels encreuaments i tothom toca molt el clàxon”, ha destacat. Així, una altra usuària de la bicicleta que circulava pel carrer de la Marina a l’altura de les noves vies s’ha mostrat molt satisfeta amb la xarxa pedalable de la ciutat, en general, i ha alertat que igualment sempre s’ha de ser prudent.

Un bon servei per al barri

Els veïns i vianants de la zona també en fan una bona valoració. Consideren que l’espai ha quedat molt endreçat i és favorable per passejar-hi. Si bé consideren que hi ha encreuaments confusos o poc intuïtius, Jorge Luís Cabrera ha celebrat que l’avinguda “es veu molt ampla i és un espai molt obert”. Alejandro Cruces, per la seva banda, ha afirmat que “és qüestió d’adaptar-se a la nova situació, que segur que serà un bon servei per al barri”.

Un nou vehicle circulant

En aquesta primera jornada laborable, els usuaris i també diversos equips de betevé han detectat que el tramvia feia sonar el clàxon en diferents moments del recorregut, especialment en encreuaments que poden ser més complicats, com el de l’avinguda Diagonal amb el carrer de la Marina. Encara que no hi hagi persones a les vies, el maquinista utilitza aquest mecanisme per fer notar aquest nou servei a la resta de vehicles pel tal que s’adaptin i prenguin consciència del circuit.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a