Aquest diumenge, el Trambesòs va registrar 6.000 validacions més de les habituals, durant l’estrena del tram de Glòries fins a Verdaguer. En una entrevista al btvdirecte, el director general de l’ATM, Manuel Valdés, ha afirmat que això suposa un increment de viatgers del 40 %, si es comparen les dades amb qualsevol diumenge de l’any 2023. Pel que fa al Trambaix, l’augment de viatgers va ser del 5 %.
Valdés creu que l’augment de la demanda serà progressiu i assegura que l‘increment màxim es podrà visualitzar d’aquí a tres anys. La previsió és que la nova connexió elimini d’aquest tram de la Diagonal fins a 2.000 cotxes diaris.
Estrena sense incidències
Valdés ha destacat que la posada en marxa del servei aquest dilluns, primer dia laborable, s’ha fet sense incidències i que les poques que s’han registrat formen part de la normalitat. De mitjana, el trajecte entre Glòries i Verdaguer es fa en uns set o vuit minuts i, des de l’ATM, afirmen que “cada vegada s’anirà ajustant més a la regulació semafòrica”. Destaquen que entre els punts forts del tramvia hi ha la connectivitat amb la resta del sistema de transport públic —especialment amb el metro— i la millora de la connexió amb la plaça de les Glòries, “en un tram de la Diagonal amb poc transport públic col·lectiu”.
Pendents de la connexió definitiva
Pel que fa a la segona fase de la connexió del tramvia per la Diagonal, de Verdaguer a Francesc Macià, Valdés assegura que “des de l’ATM treballem amb el calendari que fa l’Ajuntament de Barcelona”. La previsió del govern municipal és que les obres puguin començar l’estiu del 2025 i que el recorregut fins a Francesc Macià pugui estar enllestit a finals del 2028, sempre condicionat al fet que s’aprovi el pressupost municipal per al 2025.