Aquestes són les urpes que mossegaran el subsòl de l'Eixample per deixar pas a l'AVE. La responsable de tot això: la tuneladora Barcino. Adif està ultimant aquests dies el muntatge d'aquest talp mecànic en un gran pou a la Sagrera. Fa dos mesos i mig que les peces, degudament numerades, van arribar a Barcelona procedents de la fàbrica alemanya que l'ha construït. Des d'aquesta cabina de control es dirigirà tot l'engranatge de la màquina. La tuneladora Barcino pesa 2.300 tones i fa 100 metres de llargada. A la part del darrere s'hi afegeixen cinc grans remolcs. Actualment s'estan verificant els sistemes d'extracció de runa i les instal·lacions exteriors. Un cop fetes totes les comprovacions, la màquina es traslladarà uns 200 metres fins a la confluència dels carrers de Mallorca amb Biscaia. Allà se sotmetrà, novament, a més proves per després començar a foradar. La tuneladora avançarà en un fals túnel entre pantalles. Un sofisticat sistema constructiu que suporta al damunt la torre del Fang. Aquest és l'únic edifici per sota del qual passarà la màquina. Adif no posa dates a l'inici de la perforació, però assegura que es compleixen els terminis per tenir l'obra llesta el 2012.