La Línia 11 és la principal connexió entre Verdun i el CAP Rio de Janeiro, però des de fa temps acumula queixes per la baixa freqüència de pas. EMILIA GONZÁLEZ, veïna de Verdun “Aquí esperas el 11... 30, 35, con un poco de suerte 25. El 11 siempre siempre siempre ha sido un autobús quitado de la mano de Dios.” El personal mèdic del CAP també protesta pel temps que perden quan han de fer servir el bus 11 per a les visites domiciliàries. Conjuntament amb els veïns han proposat que el 132 ampliï el recorregut i entri a Verdun. Però l’Ajuntament es troba amb què els veïns de Vilapicina i la Torre Llobeta també han demanat que es modifiqui la línia per l'altre extrem. NÚRIA GAIG, consellera de Verdun “Els hem proposat de fer una Comissió de Mobilitat per tal de veure quines línies fins on arriben i com podríem fer el 132 perquè no s'hagi d'ampliar per davant i per darrere, més que res pel fet que aleshores ens passaria el mateix amb les freqüències: la línia seria molt llarga i la freqüència també seria molt més llarga.” MARI CARMEN MURCIA, AV Verdun “Esperemos que sí, esperemos que si que se pueda solucionar. Porque es un problema muy grave. Hay mucha persona mayor en este barrio. El CAP queda muy desplazado.” Des de l’Ajuntament i TMB expliquen que encara s’ha de desplegar la darrera fase de la xarxa ortogonal de busos, prevista per al febrer, i, per tant, encara poden haver canvis a les línies actuals.
Pels veïns de Verdun, els problemes de connexió amb el CAP Rio de Janeiro se solucionarien augmentant el nombre de vehicles de la Línia 11 o introduint el Bus del Barri 132 dins de Verdun com a segona opció. Tenen el suport de l’equip mèdic del CAP Rio de Janeiro, que també suporten les llargues esperes de la línia 11 quan s’han de desplaçar al barri de Verdun per fer visites domiciliàries. Plegats, veïns i sanitaris han presentat les propostes a TMB.
Al Consell de Barri de Verdun, però, l’Ajuntament va convidar els veïns a participar en una reunió aquest mateix mes de novembre per crear una comissió de mobilitat i avaluar totes les opcions possibles i triar-ne la més viable. Aquesta solució quedaria supeditada, però, a la introducció de la darrera fase de busos ortogonals el proper mes de febrer. Les noves línies podrien afectar, com ja ha succeït en altres fases, línies actuals i, per tant, l’escenari de mobilitat podria canviar. Ara es tractaria de trobar una solució per a aquest període.
Un altre tema que sembla més complicat de solucionar és la ubicació de les marquesines. La darrera introducció de busos ortogonals va moure de carrer les parades de l’11 i el 132 més properes a l’ambulatori, i les van traslladar des de la porta del CAP fins a un parell de semàfors més enllà. Els veïns es van queixar des del principi sobre aquest canvi, però TMB ha mantingut les modificacions i hi ha poc marge de maniobra.