Cambra ha explicat que treballarà perquè el port sigui “el gran ‘hub’ logístic del sud d’Europa“. Ha manifestat la seva preocupació per “la projecció de creixement” i per la “deficiència de l’accessibilitat terrestre” d’aquesta infraestructura. Malgrat tot, s’ha mostrat confiat i ha dit que espera que finalment el Port pugui tenir els accessos terrestres necessaris per evitar cap tipus de “col·lapse” o “saturació” d’operacions.
Durant l’entrevista, també s’ha referit a les noves terminals dedicades exclusivament als creuers. Segons el president del Port, no suposaran l’arribada de més creueristes a la ciutat perquè “des de fa set anys, les xifres s’han estabilitzat i les previsions indiquen que, en els propers tres o quatre anys, tindrem un creixement d’un 10 %, fins a arribar als tres milions de passatgers”. En aquest sentit, Cambra ha assegurat que la prioritat ha estat “la fidelització” de les grans companyies que operen a la ciutat i “la consolidació de l’activitat, no pas el creixement pel creixement”.
Pel que fa a l’impacte que l’activitat dels creuers té en la contaminació de Barcelona, ha afirmat que “és relativament petit”. Tot i així, ha explicat que ja s’estan fent proves per mirar d’alimentar els vaixells amb gas natural liquat mentre siguin a port per tal de reduir les emissions.
Escolteu-ho aquí: