(EFE) La Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) va oferir al FC Barcelona diverses opcions per filtrar el perfil dels aficionats que podien accedir a la compra d’entrades per a la final de la Lliga de Campions que l’equip blaugrana disputarà a l’Estadi de Sant Mamés el 25 de maig contra l’Olympique de Lió. Segons aquest ens, el Barça ho va rebutjar.
El Barça no va voler cap filtre
L’RFEF, com a intermediària de la UEFA, gestiona la comercialització de les entrades de la final de Bilbao, però no a través del seu web, sinó utilitzant un enllaç que redirigeix el comprador a un canal de venda de localitats allotjat en l’empresa Onebox.
Fonts de la Federació han precisat que es va oferir tant al Barça com al club francès diverses opcions d’accés a aquest canal de venda perquè el compartissin com consideressin amb els aficionats dels respectius equips que volguessin comprar les entrades. A aquest canal, podia accedir-s’hi mitjançant número de soci, codi únic, codi per usos, codi genèric com va demanar l’Olympique de Lió, o sense cap filtre, que és el que va sol·licitar l’entitat blaugrana, segons l’RFEF.
Entrades esgotades en mitja hora
En principi, el Barça havia de posar a la venda dimarts un primer paquet de localitats d’ús exclusiu per als socis; dimecres a la mateixa hora, les dels penyistes, i dijous, les restants per al públic general. No obstant això, les 9.625 entrades que havien de repartir-se entre els tres dies (al final no van ser 7.400 sinó 2.617 entrades més alliberades per l’Olympique) es van esgotar en 30 minuts, ja que qualsevol aficionat —soci o no del Barça— ha pogut accedir-hi.
A aquestes 9.625 localitats venudes cal afegir-hi 1.600 més que té el Barcelona, que destinarà als grups d’animació (250) i els compromisos que té el club (les 1.350 restants). L’entitat catalana ja ha realitzat una petició addicional a la UEFA per aconseguir més entrades i poder així atendre la demanda de socis i altres col·lectius que se n’han quedat sense.