Primera reacció dels organitzadors de la Copa Amèrica a les acusacions de frau en les dades de visitants a Barcelona i el seu impacte econòmic i les audiències televisives. En una entrevista a betevé, la vicepresidenta d’America’s Cup Event, Aurora Catà, ha assegurat que “no és el moment d’entrar en la discussió de les dades, crec hem d’esperar al final per tenir una dada certa i un informe post-Copa Amèrica per valorar l’impacte real.” Sobre els visitants a Barcelona amb motiu de la Copa Amèrica, Aurora Catà també ha afirmat que de moment, està passant el que preveien: “Està complint-se el que nosaltres pensàvem, els caps de setmana hi ha més aforament, està ple de gent, entre setmana, amb els col·legis hi ha un nombre més baix de visitants”.

Les dades d’audiència televisiva de la Copa Amèrica

Una altra de les controvèrsies generades entorn a les dades de la Copa Amèrica és la que afecta l’audiència televisiva. Les regates de la 36a Copa Amèrica d’Auckland van fer una audiència de 68,2 milions d’espectadors, comptant només els espectadors que miraven les transmissions de les proves esportives. Ara bé, la xifra que més s’ha destacat a escala mediàtica és superior, d’uns 941 milions d’espectadors. Aquesta dada respon a la suma de tots els programes esportius o informatius que en algun moment han parlat de Copa Amèrica.

En aquest sentit, Aurora Catà ha explicat que la Copa Amèrica sempre ha publicat tota la informació oficial en les seves memòries oficials: “En aquest aspecte, l‘organització sempre ha estat molt transparent. S’han fet servir les dades de companyies internacionals, és transparent el nombre i com s’ha calculat l’audiència de l’edició anterior. És la manera estàndard de mesurar-ho i l’oficial”.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a