El Barça continua desfullant la margarida i no acaba de decidir quina marca vestirà els jugadors del club la propera temporada. Ara mateix el contracte amb Nike continua vigent, igual que les converses per intentar millorar les condicions. Puma aposta fort per signar un nou patrocini amb els blaugrana. I mentrestant el club busca una sortida que permeti trencar amb Nike sense pagar grans compensacions.
Una decisió imminent
El Barça va signar el primer contracte amb Nike el 1998. Des de llavors s’han fet diverses renovacions, i l’actual acord acaba el 2028. El Barça està descontent pel tema econòmic, però també per la poca implicació de la marca nord-americana en el dia a dia del club. Per exemple aquesta temporada les botigues s’han quedat més d’un dia sense estoc.
La irrupció de Puma ha fet que el Barça valori trencar amb Nike. La marca alemanya hauria ofert molts més milions dels que els blaugrana guanyen amb la nord-americana. Trencar un contracte vigent, però, implicaria haver d’anar a judici, i el Barça no veu clar guanyar en un cas com aquest. És per això que ara el club explora una tercera via.
La tercera via la va avançar Joan Laporta en una entrevista a RAC1. El club es planteja crear la nova samarreta sota la marca Barça, gestionar-ho a través de BLM, que ja controla la roba que no és esportiva i el marxantatge. Això faria que el club tingués una despesa inicial de fabricació i disseny de les noves equipacions, però també ingressaria el total del preu de la samarreta. A més, el fet de no signar per una empresa competència de Nike, podria fer que s’evités un judici amb la multinacional o que si n’hi hagués es guanyés.
El club podria prendre la decisió final la setmana vinent i, si acaba trencant amb Nike, caldria veure si seria després de la temporada vinent, ja que aquest curs se celebra el 125è aniversari i Nike ja té la samarreta commemorativa a punt.