Possibles rivals Espanya vuitens final Mundial 2023

Les jugadores de la selecció espanyola han publicat un comunicat on expressen que “els canvis fets fins ara no són suficients per sentir-se en un lloc segur, on es respecti a les dones, s’aposti pel futbol femení i les jugadores puguin donar el seu màxim rendiment.”

En aquest comunicat, signat per 39 de les 41 jugadores que van formar part del primer comunicat amb el #Seacabó, exceptuant Zornoza i Athenea del Castillo, han desglossat de manera detallada els canvis que exigeixen per que aquestes actituds no es tornin a repetir.

Montse Tomé posposa la roda de premsa

Montse Tomé, la nova seleccionadora, havia de fer pública a les 16 h de la tarda la llista de les jugadores convocades pels pròxims partits corresponents a la Nations League. De moment, la roda de premsa s’ha posposat sense horari ni dia per confirmar amb motiu del comunicat de les jugadores, on han anunciat que no tornaran a la selecció fins que no es reestructurin les diferents àrees de la Federació Espanyola.

A què s’exposen les jugadores si són convocades però no acudeixen

La nova seleccionadora Montse Tomé té dues alternatives, la de no convocar a les jugadores que han renunciat a la Selecció, o bé, cridar-les i que hagin de ser elles qui hagin de renunciar, la qual cosa està penat com infracció a la Llei Nacional de l’Esport.

Acudir a la selecció quan t’han convocat és una obligació a l’esport espanyol. Tot i això, són molt poques les ocasions en les quals la federació ha actuat contra un esportista per no acudir-hi.

Algunes de les sancions a les que es poden afrontar les futbolistes per renunciar a la selecció són la suspensió de la llicència federativa o habilitació equivalent de caràcter temporal per un període d’entre els dos i els quinze anys, i una multa econòmica que pot oscil·lar entre els 3.000 i els 30.000€.