Camp Nou
@FCBarcelona_cat

L’economia del Barça sembla que a poc a poc comença a agafar aire. El club ha informat que ha tancat l’exercici 2022-23 amb un benefici net de 304 milions d’euros després d’impostos, un resultat superior a l’aprovat al pressupost de la temporada passada.

Augment d’ingressos comercials

La temporada passada els ingressos d’explotació van ser de 1.259 milions d’euros i la despesa, també d’explotació, va pujar fins als 1.165 milions d’euros. En la informació del club s’especifica que són unes “xifres rècord que s’han registrat en l’àmbit comercial i d’explotació de les instal·lacions. El club ha millorat en totes les línies de negoci, i en cadascuna d’aquestes ha registrat xifres superiors a les planificades”.

En l’àmbit comercial els ingressos han estat de 351 milions d’euros, un 43 % més que l’any anterior. En l’àrea de Patrocinis la xifra gairebé ha arribat a 200 milions d’euros i pel que fa a la venda de marxandatge a les Barça Store s’ha venut per un 100 milions d’euros, rècord absolut en aquesta línia de negoci.

Les instal·lacions del Camp Nou generen ingressos

Les instal·lacions el Barça han recaptat la temporada 2022-23 fins a 229 milions d’euros, un 14 % més que la temporada anterior. La facturació del Camp Nou, per exemple, ha estat de 121 milions d’euros i en aquest sentit s’han venut més d’un milió d’entrades veure l’equip masculí; també hi ha hagut facturació rècord del taquillatge del futbol femení amb 2,7 milions d’euros. En bàsquet, es van facturar 4,5 milions i el Museu del Club va recaptar 39,9 milions d’euros.

El FC Barcelona ha informat que el curs 2022-23 va generar una xifra rècord de nous patrocinis arribant a 97,6 milions d’euros. Destaca que es van incorporar 20 nous patrocinadors entre els quals Spotify, Bimbo i Whitebit. Pel que fa al negoci del marxandatge, Barça Licensing & Marchandising (BLM) ha tingut un augment del 54 % de vendes en botigues físiques i un 47 % en comerç electrònic.

La projecció de la temporada 2023-24

En el comunicat també s’informa que el Barça ha registrat la venda del 15 % de drets audiovisuals en la competició professional de futbol masculina per un import de 400 milions d’euros.

La Junta Directiva del club blaugrana ha volgut destacar que s’ha reduït el deute net per segona temporada consecutiva. Passant dels 680 milions el 30 de juny del 2021 als 552 milions el 30 de juny del 2023.

De cara a aquesta temporada 2023-24, el Barça projecta uns ingressos de 859 milions i un benefici d’11 milions d’euros abans d’impostos.