Els seguidors del Barça ja sabien que el clàssic entre el Barça i el Reial Madrid del 26 d’octubre tindria com a protagonista al grup britànic Coldplay. I aquest dijous hem descobert quin serà el logotip que lluiran els jugadors blaugrana al Santiago Bernabéu i les jugadores del Barça contra l’Eibar.

Coldplay i el Barça tornen a trobar-se

Des de fa uns anys, els partits entre el Barça i el Reial Madrid venen marcats per una campanya comercial dels blaugrana i del seu patrocinador, Spotify. En els últims clàssics els jugadors culers han lluït a la samarreta el nom o el logotip d’algun artista internacional i aquest 26 d’octubre, que el Barça jugarà al Santiago Bernabéu, serà Coldplay qui posarà el seu nom a la samarreta blaugrana.

L’emblema del conjunt britànic que apareixerà a la samarreta, tant del primer equip masculí contra el Reial Madrid com del femení contra l’Eibar el 2 de novembre, està inspirat en el seu desè àlbum “Moon music” publicat el 4 d’octubre passat, del qual ja s’han extret els temes Feelslikeimfallinginlove i We pray amb la participació de Little Simz, Burna Boy, Elyanna i TINI.

L’acord entre el Barça i el grup Coldplay farà que la banda britànica torni a l’imaginari blaugrana. Tots els culers que van gaudir de l’època més gloriosa de la història del club, amb l’equip de Pep Guardiola, recorden la cançó Viva la vida. Aquest tema es va convertir en la banda sonora de les celebracions, el moment en el qual tota la plantilla s’agafava de les mans i girava al voltant del cercle central del terreny de joc. 

En una entrevista de fa un any a Catalunya Ràdio, el baixista del grup, Johnny Buckland, va parlar d’aquest fenomen: “Va ser fantàstic, era el millor equip del planeta en aquell moment i jugaven un futbol d’una altra galàxia. És interessant perquè aquesta cançó realment es va crear a Barcelona”. La banda anglesa va tocar precisament a l’Estadi Olímpic Lluís Companys el maig del 2023 i va aprofitar la visita a la ciutat per presenciar un entrenament del Barça. Ara, aquesta col·laboració amb el club blaugrana, els servirà també per patrocinar “Moon music”, el disc que va sortir el 4 d’octubre.

El Barça vendrà samarretes solidàries

La campanya també tindrà un aspecte comercial. Com és habitual en aquests canvis de logotip, el Barça posarà a la venda dues edicions exclusives de la samarreta de partit, que es podran adquirir des d’aquest divendres, dia 18, a les Barça Stores i a la plataforma d’e-commerce del club. Una de les edicions limitades constarà de 1.899 unitats en qualitat Match de la samarreta de partit amb el logo de Coldplay i una altra, de més exclusiva, tindrà només 22 unitats, també en qualitat Match, amb efecte fluorescent al logotip, i amb la signatura de les jugadores i els jugadors titulars dels dos partits, de l’enfrontament del clàssic i de la Lliga F.

Spotify, Coldplay i el FC Barcelona donaran la recaptació d’aquestes dues col·leccions de samarretes de partit a un projecte conjunt de l’Agència de l’ONU per als Refugiats (UNHCR/ACNUR) i la Fundació FC Barcelona.