L’assemblea de socis compromissaris del Barça ha fet confiança a la Junta Directiva i li ha donat llum verda per poder activar les famoses palanques econòmiques. Per tant, ara la directiva de Joan Laporta ja té les mans lliures per poder vendre part de Barça Licensing & Merchandising, SL (BLM) i també part dels drets televisius de la Lliga.
Un suport majoritari
Els socis compromissaris han donat un suport majoritari a les dues palanques. A la de BLM, amb 568 vots a favor, 65 en contra i 13 abstencions (prop d’un 88 %). La de la venda de com a molt el 25 % dels drets televisius s’ha aprovat amb 494 vots a favor, 62 en contra i 13 en blanc (un 86,8 %).
L’assemblea dona llum verda a vendre els actius econòmics
L’assemblea ha començat amb el president del Barça, Joan Laporta, explicant la importància que tenia que els compromissaris aprovessin la possibilitat de poder vendre actius del club. Després, la Junta Directiva ha dit que la directiva pretén poder vendre a un o més inversors fins al 49,9 % de BLM i un 25 % dels drets televisius de la Lliga. Amb els ingressos que aconsegueixi el club es podrà sanejar l’economia del FC Barcelona.
L’objectiu és quadrar els comptes d’aquesta temporada per no tenir dèficit, eixugar part del deute que té el Barça i millorar el marge salarial. Tot això permetria a la junta poder fer fitxatges de jugadors i, per tant, confeccionar una plantilla competitiva per al projecte de Xavi Hernández de cara a la temporada 2022-23.
BLM: quatre ofertes i més de 200 milions
La Junta Directiva ha revelat que per a BLM tenen quatre ofertes que estan estudiant. Tot depenent de les diferents opcions de venda, el club rebria entre 200 i 300 milions d’euros. El president barcelonista, Joan Laporta, ha refermat la importància d’activar les dues palanques conjuntes.
Els drets televisius, en joc
Per aquest motiu, la directiva ha explicat quines són les claus de l’altra palanca econòmica. El club també calcula una xifra similar per a la venda del 25 % dels drets televisius per tal d’aconseguir un mínim d’uns 600 milions d’euros. De fet, Joan Laporta ha comentat que han tingut una oferta que no han acceptat per al 100 % dels drets televisius per als propers 10 anys per un total de 1.000 milions d’euros. El que vol el club és aconseguir com a mínim 200 milions d’euros per cada 10 % (si fos aquest 25 % serien 500 milions).