El sector turístic de Barcelona aposta per gestionar l’èxit de la ciutat més que per continuar creixent en xifra de turistes. Tot plegat, per fer-lo compatible amb la vida dels veïns. Aquest és el missatge que s’ha repetit en la convenció anual de Turisme de Barcelona What’s Next, en què han participat 600 persones aquest dilluns.

Ja no es busquen xifres de rècord sinó que s’és conscient que Barcelona ha arribat al sostre de visitants i cal trobar mesures per gestionar aquest èxit i fer-lo compatible amb el benestar dels veïns de la ciutat. Es parla d’un turisme de més qualitat que no només busqui la ciutat de postal sinó viure una experiència completa ja sigui vinculada amb l’esport, la cultura o la gastronomia.

Collboni diu que la massificació és un risc “amb nom i cognoms”

L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha subratllat que cal “reenfocar l’estratègia turística de Barcelona en favor de la qualitat i no la quantitat”. “Hem d’afavorir allò que atreu el millor turisme, el que respecta la destinació i aprecia la nostra forma de viure”, ha matisat.

Així, ha admès que la massificació turística “és un risc amb nom i cognoms” i que cal “actuar i evitar-ne les conseqüències”. “Tenim possibilitats i instruments per actuar sobre aquesta oferta i durant aquest mandat activarem totes les palanques per tenir un turisme de qualitat i excel·lència”, ha reivindicat.

Mateu Hernández, director de l’ens, ha explicat que estan “alineats amb l’Ajuntament per no créixer en terminals de creuers ni en habitacions d’hotels“.

En el mateix sentit, Jordi Valls, regidor de Turisme, ha explicat que el govern municipal busca l’equilibri entre el turisme i el ciutadà que viu a Barcelona: “Si el ciutadà no està a gust vivint aquí, Barcelona perdrà atractiu turístic i aquest és el repte”.

A l’acte hi ha assistit el ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, qui s’ha mostrat partidari de gestionar l’èxit turístic de Barcelona. “Cal governar l’auge del turisme. És un fenomen que va a l’alça i ens hem de preparar”, ha afirmat Hereu.