El saló Alimentaria 2022 a Barcelona ha començat amb bones vibracions per als expositors i visitants. Els organitzadors han aconseguit omplir set dels vuit pavellons i la previsió és que s’arribi als 100.000 visitants. Tot plegat, xifres que rivalitzen amb les del Mobile. “Volíem ser aquí, per mantenir les relacions que havíem iniciat amb els distribuïdors i la restauració espanyols, en una fira de nou oberta, quasi com si no hi hagués covid”, explica Stefano Berni, director de Grana Padano. Altres pensen a retrobar clients i, sobretot, fer-ne de nous.
A l’ambient es respiren optimisme i ganes de fer negoci, per part dels expositors, i de descobrir novetats, per part del públic de l’Alimentaria. I la novetat es torba en l’augment d’estands dedicats a productes de proteïna vegetal o succedanis de carn i de peix, amb productes que recorden la carn i el peix, com ara croquetes, hamburgueses o salsitxes.
El mercat mira cap als flexitarians
Les grans marques i els petits productors han trobat un nou públic en els que anomenen flexitarians, persones que, tot i no ser ni veganes ni vegetarianes, opten per introduir a les seves dietes més proteïna vegetal en substitució de l’animal, per raons de salut, sostenibilitat o empatia amb el benestar animal.
“Fa un temps, les empreses ecològiques estàvem difuminades en aquest saló i ara ja fa anys que estem veient cada vegada més interès per buscar alternatives a la carn i el peix. Al saló esperem trobar més punts de venda”, explica Eva Roget, que representa Happy Bio a la fira.
Un mercat en creixement
“Les persones veganes han crescut lleugerament, però són el 0,8 %. Les vegetarianes estan estancades. En canvi ha crescut un 3 % el volum de persones flexitarianes en dos anys, fins a l’11 %”, apunta María Sánchez, directora de Màrqueting de Noël.