Moll Adossat Port Barcelona
Foto: Port de Barcelona

(ACN) El Consell d’Administració del Port de Barcelona ha aprovat aquest dimecres iniciar els tràmits per a la licitació, per uns 61 milions d’euros, de la construcció dels molls que acolliran la nova terminal de ferris del moll Adossat. El projecte inclou tres molls: un d’annex al canal principal amb 12 metres de calat i dos més amb 8,5 metres de calat. Un serà oblic respecte al dic i un altre, paral·lel, alineat amb el moll del servei marítim de la Guàrdia Civil.

Foto: Port de Barcelona

La licitació haurà de rebre el vistiplau del Consell de Ministres i preveu un termini d’execució de les obres de quatre anys i tres mesos.

Tercera terminal del port dedicada a la càrrega i descàrrega de vehicles

Els nous molls acolliran la tercera terminal permanent del port de Barcelona dedicada a vaixells ro-ro pax, és a dir, els que disposen d’una rampa per carregar i descarregar vehicles, ja siguin camions o cotxes. Fins fa un any i mig, aquesta terminal, operada actualment per Baleària, estava ubicada al moll de les Drassanes però a principis del 2023 va traslladar l’activitat, de forma provisional, al moll Adossat, concretament als espais propers a l’antiga terminal Port Nou.

La futura terminal tindrà quatre punts d’amarratge i les respectives rampes per a la càrrega i descàrrega de vehicles i disposarà dels últims 58 metres del moll ja construït a l’extrem sud de la darrera fase d’ampliació del moll Adossat.

Set terminals de creuers i una terminal de ferris

Amb els tres molls nous, es donarà al moll Adossat la seva configuració definitiva segons els espais disponibles actualment. En total, acollirà set terminals de creuers i una terminal de ferris, de manera que serà un moll dedicat principalment al tràfic de passatgers.

A banda del mur i la fonamentació dels molls, el projecte preveu una superestructura i l’equipament portuari, com els bol·lards i les defenses: el rebliment i la consolidació del material per generar les explanades on s’ubicarà la terminal. Així mateix, la superestructura donarà continuïtat a aquest nou moll amb els ja existents i al vial d’accés.