Foto: Lluís Sibils (ACN)

(ACN) El port de Barcelona tindrà una tercera terminal de vehicles al moll Príncep d’Espanya. Així ho ha aprovat aquest dimecres el Consell d’Administració de la infraestructura, que ha detallat que convocarà un concurs per una concessió d’un termini de 27 anys. La nova terminal permetrà donar resposta al creixent tràfic de cotxes que registra el port, sobretot d’elèctrics. També reforçarà les cadenes logístiques i potenciarà la infraestructura com a “hub” de distribució internacional pel sector de l’automoció, segons ha detallat el Port de Barcelona en un comunicat. Quan estigui tot acabat, el 2027, el futur espai tindrà 104.938 metres quadrats.

S’enderrocarà l’edifici Tersaco

El projecte es desenvoluparà en cinc fases que inclouen l’enderrocament de l’edifici Tersaco i la nau annexa per part del futur concessionari. La superfície, que ocuparà la nova terminal, també preveu ocupar la zona d’aparcament propera a l’edifici Tersaco, els magatzems propers a la dàrsena sud i els espais ocupats actualment per la terminal Port Nou.

La futura terminal se situarà al costat de la terminal ferroviària pública, que s’ampliarà fins a poder operar trens de 750 metres en tres amples. També disposarà d’un espai annex per facilitar les operatives de càrrega i descàrrega dels trens. La nova terminal de vehicles tindrà accés directe a la terminal ferroviària. En aquesta línia, els plecs del concurs especifiquen que es valorarà la proposta intermodal, sobretot amb el transport ferroviari, i de sostenibilitat del futur concessionari.

Instal·lacions sostenibles

Pel que fa a sostenibilitat, el Port de Barcelona ha precisat que el futur concessionari haurà d’utilitzar vehicles zero emissions en les seves instal·lacions, fomentar l’ús de camions elèctrics o instal·lar plaques fotovoltaiques, entre altres.