La firma de mobles i disseny Pilma està d’aniversari. A la tardor farà 50 anys que van obrir la primera botiga al número 1 del carrer de València. El que les noves generacions potser desconeixen és que un dels capítols clau en la història de Pilma es va escriure durant els Jocs Olímpics de Barcelona, el 1992. Van aconseguir la llicència en exclusiva per editar i comercialitzar reproduccions de la mascota Cobi en alumini, bronze i resina.

Les figures van estar a la venda entre el 1990 i el 1992 però després es van haver de retirar perquè els drets d’explotar la mascota van quedar a mans del Comitè Olímpic Internacional. Pau López Barceló, tercera generació de la família al capdavant del negoci, assegura que des d’aleshores han rebut un munt de trucades de clients interessats a comprar la figura del Cobi.

Coincidint amb els Jocs Olímpics de París

Clients que ara tindran una oportunitat d’or per aconseguir la preuada figura. I no pas perquè es torni a posar a la venda sinó perquè Pilma en sortejarà una de la seva col·lecció particular. El sorteig, convocat a través del seu compte a Instagram, es farà l’1 d’agost. La iniciativa ha tingut molt bona acceptació i prop de 15.000 persones s’han inscrit al concurs.

El fet que aquest sigui any olímpic a París, els ha donat una excusa més per rememorar “un moment clau de la nostra història”, explica López Barceló. L’acompanya el cap de màrqueting, Roger Nierga, que el 2017, quan es van celebrar els 25 anys de Barcelona 92, va tenir la idea de reeditar la mascota amb una sèrie limitada. Es va comercialitzar amb un embalatge que van dissenyar alumnes de l’Escola de Disseny Elisava i que “simulava la caixa amb què Cobi havia pogut tornar a Barcelona després d’anys viatjant pel món”.

Festa d’aniversari al Recinte Modernista de Sant Pau

Així doncs, l’oportunitat d’aconseguir la figura que sortegen l’1 d’agost és única. La iniciativa forma part del conjunt d’activitats que han planificat per commemorar els 50 anys des que van obrir la botiga del carrer de València, 1. Després van venir les de l’avinguda Diagonal, Santa Amèlia i l’expansió a Marbella i Madrid. Un creixement en què s’ha volgut preservar “l’ADN propi de Barcelona i amb dues premisses: l’estètica i les idees”, detalla López Barceló. Un negoci familiar “que té garantit el relleu generacional” i que es vol explicar amb un documental que veurà la llum en una gran festa que volen celebrar a la tardor al Recinte Modernista de Sant Pau.