El cistell nadalenc s’encareix aquest 2024 i ens haurem de gratar més la butxaca. L’entitat de consumidors FACUA alerta que almenys nou productes molt habituals per festes, diferents bombons i torrons, són més cars. Hi han aplicat el es coneix com a reduflació, o el que es el mateix, que paguem el mateix o una mica més per comprar menys quantitat d’un producte.
Suchard i la Caja Roja, més cars
Entre els productes en què s’han detectat alteracions hi ha el torró Suchard, que manté preu amb 3,99 €, però que enguany pesa 230 grams, mentre que l’any passat en pesava 260. Per tant, pagarem el mateix per menys torró. També s’ha reduït la quantitat de bombons de la cèlebre Caja Roja de Nestlé. Mentre que el 2023 l’envàs tenia 44 bombons i costava 10,99 € ara en té 42 i, a més, s’ha encarit fins als 11,99 €.
El mateix passa amb els bombons Dulces Deseos de Lindt, que costaven 12,45 € i pesaven 345 grams i ara pesen 337 grams i valen 13,99 €. Entre els productes també hi ha l’assortiment de pralinés Temptation o el torró cruixent Negre de Noel.
Demanen alertar dels canvis de pes als envasos
Per frenar aquest fenomen, l’associació demana al Govern espanyol canviar la llei perquè les empreses que facin reduflació ho hagin d’indicar obligatòriament als envasos.