XAVIER FAGEDA, professor de Política Econòmica de la UB "Tot apunta que la motivació de l'operació és purament financera. Les activitats comercials, els pàrquings, tot el que hi ha d'activitat comercial dins del Prat això sí que ho gestionaran aquestes entitats; però el que no faran és el tracte directe amb les aerolínies que és el que realment determina l'impacte econòmic de l'aeroport, tot això seguirà en mans d'AENA, en principi tot apunta que no hi haurà un canvi real del model de gestió".
El professor d’economia política de la UB, Xavier Fageda, ha explicat a BTV que la privatització dels aeroports no suposarà grans canvis de model, perquè el tracte directe amb les aerolínies el continuarà mantenint Aena. Fageda diu que en principi s’esperava que hi haurien uns consorcis controlats per Aena amb la participació de la Generalitat, l’administració local i les cambres de comerç. Això ara es modifica per una gestió privada per aconseguir “liquiditat”. Segons l’expert, es tracta d’un “mal escenari per a la gestió del Prat, i un mal escenari per a la política aeroportuària”.