(ACN) La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha decidit multar Booking.com amb 413,24 M € per “abús de posició de domini” els últims cinc anys. La CNMC acusa la multinacional turística d’imposar diverses condicions comercials “no equitatives” als hotels situats a Espanya i “restringir la competència” d’altres agències de viatges en línia, induint i “obligant” els hotels a concentrar les seves reserves en línia a Booking.com a través de criteris de posicionament i aquests programes Preferent, Preferent Plus i Genius.
Booking ja ha anunciat que recorrerà aquesta multa “sense precedents” a través d’un recurs contenciós administratiu davant l’Audiència Nacional. “La Llei de mercats digitals de la UE és el fòrum adequat per discutir i avaluar aquests temes perquè permet acordar solucions que s’apliquin a tot Europa en comptes de país a país, com està fent la CNMC”, ha criticat la multinacional.
Dues multes per valor de 206,6 milions d’euros
Per tot plegat, la CNMC ha imposat a Booking.com dues multes per valor de 206,6 M € per cadascuna de les infraccions úniques i continuades d’abús de posició de domini des del 2019. A banda, li imposa diverses obligacions de comportament per garantir que aquestes conductes “anticompetitives” prossegueixin en el futur.