Antzoki Teatteri du al Teatre Eòlia dues obres sobre violència masclista entre el 22 de febrer i el 6 de març: ‘Clowns’ i ‘Carmen’. Fundada el 2012 per Tony Casla, el nom de la companyia és un joc de paraules, mig en eusquera mig en finès, que traduït seria Teatre Teatre. Les obres són molt diferents, però giren al voltant del mateix tema.
‘Clowns’ no és un espectacle de pallassos, però juga amb el fet que és un muntatge de gest, sense text i amb el fet que, segons Tony Casla “en diferents llengües, el terme ‘pallassa’ serveix per ridiculitzar o insultar la dona”. Elísabeth Quevedo, Sela Conde i Ariadna de Vilar encarnen una mare i dues filles que viuen atemorides per una presència masclista que no veiem mai a escena. “Volia fer un espectacle que pogués dur per tot el món per parlar del tema, per això la aposta d’un treball sense text”, explica Casla.
Premis a Espanya, Rússia i Egipte
Un conte poètic, estrenat a Mèxic el 2019. Després havia de fer-ho a Barcelona, però la pandèmia ho va impedir. Tanmateix, va poder viatjar a països amb menys restriccions, com Rússia, Montenegro o Egipte. Al primer es va endur quatre premis al Festival Internacional de Teatre Gingerfest de Tula; i, a Egipte, sis més al Festival Internacional de Teatre d’Alexandria. A aquests guardons s’hi ha de sumar el Gran Premi d’Espanya d’Arts Escèniques 2020-21 en la categoria de teatre contemporani.
L’altre espectacle que dirigeix Tony Casla és una adaptació lliure de la novel·la romàntica ‘Carme’ de Prosper Merimée. Una versió conmtemporània, urbana i feminista que entreguen Cristina Vallribera / Alexandra Floires, Patrick Martínez, Andrés Piza i Òscar Giménez / Pol Forment. Fa funcions de l’1 al 6 de març, la setmana següent a les de ‘Clowns’.