Segona jornada del Primavera Sound i primer dia amb caps de cartell com Pulp, Beth Gibbons i Deftones. Però ens hem fixat en les actuacions de dues representants de l’escena local i, a més, femenina: Renaldo & Clara i Maria Hein.
La més matinera ha estat la mallorquina Maria Hein, que fa dos anys havia actuat en un escenari petit i enguany ho ha fet en un dels grans. “Estic contenta. Ha vingut molta gent i s’ha quedat a mirar, suposo que perquè li agradat”.
Pop en evolució
La de Felanitx està en procés d’evolució tastant noves sonoritats, cosa que s’ha pogut apreciar amb una posada en escena d’estètica urbana amb ballarines incloses. Però no oblida l’arrel mallorquina i el tercer tema que ha cantat ha estat una versió electrònica d”Alenar’, de Maria del Mar Bonet. “A casa de la meva àvia i la meva mare he escoltat sempre Nova Cançó i fins i tot cançons tradicionals mallorquines. Això sempre ho duc amb mi”.
També Renaldo & Clara va actuar fa dos anys al Primavera per presentar ‘L’amor que fa calor’, disc que va donar l’empenta decisiva al grup lleidatà, conreador d’un pop intimista i relaxat, deutor en bona part del Donosti Sound. “Jo he escoltat molt Le Mans i La Buena Vida, és cert”.
Aquesta vegada han presentat ‘La boca aigua’, que suposa, segons la cantant Clara Vinyals, buscar nous terrenys dins d’aquesta sonoritat en què se sent molt còmode. “Hi ha nous ritmes que no havia experimentat al disc anterior”, ha dit.