MARIONA CARULLA, presidenta de l'Orfeó Català - Palau de la Música "Des del primer moment vaig tenir claríssim que havíem de treballar per millorar la percepció, el disgust i la sensació de frau i estafa que havia tingut el soci i en general tota la societat catalana. Estem molt sensibilitats i qualsevol cosa que és 'peccata minuta' volem que sigui ben legal i es pugui explicar bé."
Mariona Carulla, economista de professió, va ser reelegida com a presidenta de l’Associació Orfeó Català – Palau de la Música el 24 de juliol. Tant en aquest segon mandat com en el primer, Carulla ha assegurat que un dels reptes principals al capdavant de la institució és consolidar la transparència i recuperar la confiança dels ciutadans. “Des del primer moment vaig tenir claríssim que havíem de treballar per millorar el disgust i la sensació de frau i estafa que havia tingut el soci i en general tota la societat catalana que tenia el Palau com un referent cultural”, ha afirmat. I, segons Carulla, aquesta percepció s’ha aconseguit canviar i “la gestió actual s’ha separat de l’anterior”. També ha afegit que el Palau ha deixat d’estar associat a “les persones que no van actuar bé”.
La presidenta de l’Orfeó Català – Palau de la Música ha afirmat que des que ella dirigeix l’associació tot es mira amb lupa. “Som la institució cultural catalana més auditada.” Carulla ha explicat que els auditors els demanen explicacions “de tot” i analitzen a fons cada pas i cada document. “Estem molt sensibilitzats que tot sigui ben legal i es pugui explicar bé.” Per Mariona Carulla, la recuperació de la confiança social ve donada perquè el Palau s’ha apropat als ciutadans i els ha mostrat “la cara més amable” organitzant més activitats i participant en “celebracions de país”.